close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

הדברים שחשוב לשים אליהם לב בעיצוב מטבח לבית דתי

מערכת שורשיב חשוון, תשעז13/11/2016

בכל בית דתי המטבח צריך להיות כשר. אין מדובר במלאכה פשוטה, יש להקפיד על כללים מסוימים.

תגיות:

מטבח דתי הוא כזה אשר מאפשר לדייריו להמשיך ולשמור על המסורת, עם זאת, אין זה סותר את העובדה שהמטבח יכול להיות מעוצב למשעי, פרקטי ופונקציונאלי. לא כל הדתיים הם בעלי אותן דרישות. יש כאלה להם כללים מחמירים יותר וישנם דתיים אשר מחמירים פחות. ישנם אפילו כאלה שמוכנים שהמטבח לא יהיה מתוכנן ומעוצב בצורה מוקפדת על פי מה שמכתיבה הדת. תלוי בצורת אורח החיים שלהם.

איזו חברה כדאי לבחור?

מי שמעוניין לעצב מטבח לבית דתי, כדאי לו לבחור חברה בעלת ניסיון בתחום. עיצוב מטבחים המתאימים לאוכלוסייה הדתית, הן בתכנון והן בכל הקשור לעיצוב. מטבח שכזה מאפשר לבעלי הבית לשמור על כשרות אופטימאלית. כמו כן, חברה מנוסה בתחום, תדע בדיוק כיצד לתכנן את המטבח, על פי גודלו, וכמובן בהתאם לתקציב הכספי העומד לרשותו של הלקוח.

מה מאפיין את עיצוב המטבח הדתי?

מן הסתם, משפחות דתיות הן לרוב מרובות ילדים, סביר להניח ששטח המטבח יהיה גדול. בחלל שכזה, ישנם שני כיורים, אחד חלבי ואחד בשרי, וישנם גם מטבחים עם שני תנורים. כלי הבישול והסכו"ם גם הם נפרדים אחד מהשני, יש המיועדים לאוכל בשרי, לחלבי ולפרווה, ולכן נדרשים לא מעט מקומות אחסון ועדיף לבחור בפתרונות חכמים על מנת להקל על המלאכה.

רצוי שבמטבח יהיה משטח עבודה גדול דיו, כך ניתן להפריד בין חלב לבשר. עם זאת, על מנת למנוע טעויות, כדאי לעצב מטבח עם שני משטחי עבודה. ישנה אפשרות להציב את הכיריים בין שניהם בכדי להקל על המלאכה. בנוסף, יש לדעת לנצל על הצד הטוב ביותר את שטחו של המטבח, זאת על מנת שלא תיווצר בעיה עם אחסון הסכו"ם וכלי הבישול. בבתים בהם מתגוררים דתיים, ישנו מקרר גדול במיוחד, והוא חייב להיות ממוקם במקום שקל להגיע לאליו. ככלל, בכל הקשור למטבחים כשרים, מילת המפתח היא הפרדה.

עוד טיפים

כדאי מאוד לדעת, שמטבח כשר יכול להיות מעוצב על פי הטרנדים האחרונים בתחום עיצוב מטבחים. מטבח בנוסח פרובנס, מטבח בסגנון אנגלי, מטבח מודרני ומטבחים יוקרתיים. כאשר בוחרים בכיורים, חשוב מאוד שאחד מהם יהיה גדול דיו על מנת להכיל סירים שיהיה קל לשטוף ולנקות אותם. רצוי שהברז יהיה נשלף. באשר לכיריים, גם כאן, מכיוון שנעשה בהם שימוש רב, מומלץ לבחור כאלה שיהיה קל לנקותם ועם מבערים גדולים.

כפי שניתן להבין, עיצוב מטבח כשר, הוא בעל דרישות משלו, אבל עדיין כדאי לזכור, לא להתפשר על העיצוב. כאשר בוחרים חברה בעלת ניסיון בתחום, היא תבטיח ללקוח לקיים שני תנאים: מטבח שהוא גם כשר וגם מעוצב להפליא.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה